طنز روزگار

 


۱.همزمان با اعتراض برخي نهادهاي دانشجويان اصولگرا به حکم زندان براي مدير مسوول سايت اينترنتي "عدالتخانه"، ‏دادسراي تهران خبر داد که: "حکم مدير سايت عدالتخانه اشتباه اعلام شده است".مهرماه بود که خبرگزاري هاي فارس و مهر خبردادند که امير تفرشي در پي شکايت حسين موسويان، سخنگوي تيم ‏سابق مذاكرات هسته‌اي ايران و معاون بين‌الملل مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام به شش ماه ‏زندان و 20 ضربه شلاق محکوم شده است.


۲.چيزي به استيضاح دكتر نمانده  ،ايشان هم براي اينكه از رده طنازان عقب نماند، گويا به نمايندگان مجلس پيغام داده اند كه: "درست است كه من خالي بسته ام،درست است كه من با فوق ديپلم احتمالي ،دانشيارم ولي بسياري از اعضاي هيات علمي با مدرك دكترا و بالاتر ،استاديار، درست است كه من سالها با اين مدرك حقوق گرفته ام،درست است كه كاري كه من كرده ام بر اساس قوانين مدني تا 3 سال حبس دارد ولي مستحق چنين تاواني نيستم و تاوان اين كارهاي من معذرت خواهي است نه استيضاح!"


۳.ديشب در برنامه عصر ايمان دكتر عماد افروغ به طنازي اي پرداختند كه دود از گوشهاي من بيرون زد ايشان فرمودند: " تمام بدبختيهاي ما از زمان رضا خان شروع شده كه جامعه ما را دگرگون كرد و با عرض پوزش از مردم محترم بايد بگويم كه ما انقلاب كرديم ولي فقط آدمها را عوض كرديم و نتوانستيم ساختار حكومت پهلوي را تغيير دهيم." دكتر افروغ در پاسخ اصرار مجري بر اينكه اين روند از قبل ايجاد شده بود يا اختراع رضا شاه بود اظهار كرد:" شاه هاي قاجار ما عليرغم همه مسايلي كه داشتند به اصول و سنت ها پايبند بودند." و اين يعني اينكه ملت شريف ايران! بي خيال اينكه خاندان قجري چگونه مادر مملكت را به.... دادند،فراموش كنيد كه چه بخش عظيمي از اين خاك در زمان آنها از كشور جدا شد، اشكال ندارد كه طلاي زنان اين مردم براي تامين هزينه جنگ از آنان گرفته شود ولي آنها را ذوب كرده و خرج سفرهاي مشهورشان  كردند.فقط مهم اينست كه شاه هاي قاجار به اصول استبدادي حاكم پايبند بودند،به چشم در آوردن ها ، به اهميت دادن به چاپلوسها، به اصل اصيل حماقت تاريخي و..... مهم اصول است برادران سنت را در يابيد ،گور باباي مدرنيته!                                                                                   خلاصه اينكه طرح نظري استريليزاسيون قاجاريه كليد خورده است.


 

1 نظر:

محمد تقی

خوب خیلی ها کارهای بدتر از کردان کرده اند و با اینکه درجه خدماتشان کمتر از وی بوده باز مشمول الطاف ویژه شده اند حالا این بنده توقع زیادی ندارد.
افروغ هم میخواسته به نظرم چیز دیگری بگوید برای اینکه هزینه حرفش کمتر شود این نظرات مسخره را هم بسته به دمبش. اصل حرفش همان بوده که گفته نتوانسته ایم حتی با انقلاب ساختار آنچنانی را عوض کنیم. حرفی که طالقانی همان موقع ها می زد و مورد غضب وارد میشد...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
سعيد: با اين حرفت در مورد افروغ موافقم، چون طوري با ترس و لرز از اين تئوري حرف مي زد كه مي شد بفهمي براي ماست مالي كردنش داره خزعبلات ميگه.

نظر خود رادرکادر زیر بیان نمائید