پول تو جيبي


آقايان طراح طرحهاي پيچيده و عجيب غريب اقتصادي!
من پول تو جيبيتان را نمي خواهم و دليلي نميبينم براي گرفتن چند هزار تومان كه در هر روي بايد براي آن تاوان گزافي پرداخت كنيم. حال چه اين فرم شما را پر كنيم چه پر نكنيم!
وقتي قرار است نقطه پاياني بر پويايي بازار اين مملكت و معيشت شهروندانش نهاده شود ديگر چه تفاوتي ميكند كه ما دست گداييمان را براي اندكي صدقه آنهم پول ارزشمند نفت بالاي 130 دلاري به سوي شما دراز بكنيم يا نكنيم!
دولتمردان محترم ايران ! ما مردم ايران سياستمدار نيستيم رقباي جايگاه شما هم نيستيم ما فقط ميخواهيم زندگي كنيم البته ميخواستيم!
امروز فقط ميخواهيم زنده بمانيم.
مردان قدرت! چگونه طرحي كه هنوز از كانال مجلس عبور نكرده و همينطور از شوراي نگهبان، به طور  خلق الساعه اي اجرايي شده و ميليونها پول نفت برايش خرج ميشود؟

دوستان عزيز مركز آمار ايران! مگر شما مدركتان در رشته آمار نيست؟
مگر شما متوجه جوانب فرمي كه طراحي كرده ايد نيستيد؟
مگر شما معني واژگان حجم اطلاعات(ديتا)، آناليز، قابل اعتماد را در رشته تخصصيتان نميدانيد؟
آقايان چگونه ميخواهيد صحت و سقم فرمهاي پر شده را بدست بياوريد؟
جالب است كه براي سر شماري جمعيتي عزيزان آمارگير ساعتها تحت آموزش دقيق قرار ميگيرند حال براي چنين طرحي كه خود اشخاص بايد اطلاعاتشان را بدهند 5 دقيقه آموزش آنهم در آگهي هاي بازرگاني پخش ميشود.
دولتيان عزيز! ممكن است يك دليل و فقط يك دليل براي ما بياوريد كه مردم نجيب ايران با تمام سوابق
بدبيني و پنهانكاريشان چرا اينبار بايد راست بگويند؟ آنهم در مورد خصوصي ترين مسايل كه مي تواند منجر به پرداخت مالياتهايي شود كه بيشترمان سالهاست كه از پرداختش مي گريزيم.
عزيزان گرداننده كشور!
من پولتان را نميخواهم هر چند به هر روي مجبور به پرداخت هزينه اش هستم.
طرح هاي عجيب و غريب و پره ماچور اقتصادي آنهم در كشوري كه به قول خودتان هزاران نفر-ساعت كار براي پروژه هاي 20 ساله اش انجام شده جز بازي سياسي چيز ديگري نيست.
من بازي نميكنم! اين توپ ارزاني خودتان.

5 نظر:

محمد تقی

ایکاش یه دونه آیکون برای نشان دادن حالت تهوع هم وجود داشت تا آدم می‌توانست با تمام وجود احساسش را نسبت به کسانیکه فکر می‌کنند احمق است نشان دهد!
این طرح با تمام وجود سرکاری بودنش را به رخ می‌کشد، می‌دانی این فرم‌ها من را یاد چه می‌اندازد؟ یاد امتحان‌های سردستی که اساتید می‌گرفتند و می‌دانستیم قرار نیست برگه هایمان تصحیح شود...
آیا فکر می‌کنی این فرم‌ها خوانده می‌شود؟

دکترنیلوفر

سلام دکتر عالی نوشتین خیلی عالی و خیلی تاثیر گذار. مرسی که برام پیغام گذاشتین. در رابطه با اون مطلب باید بگم که من همه اینا رو مدیون خودم هم میدونم اما مساله اتفاقایی هستش که ناخواسته و بدون دخالت من به جبر برای من پیش اومد.

ی الف

واقعا هم مسئله مهم در حال حاضر چگونگی راستی آزمایی این فرمهاست نه دادن اون پول های وعده داده شده!!!؟

نیلوفر

چی بگم ؟؟؟؟؟؟؟

نیک نگار

یکی میگفت در ایران که نزدیک‌ترین افراد فامیل از دارایی یکدیگر بی‌اطلاع هستند سرنوشت این طرح فوق احمقانه از پیش مشخص است. افسوس بر ما که اینچنین رو به زوال میرویم. ای‌کاش زیر این خاک نفتی نبود ...

نظر خود رادرکادر زیر بیان نمائید